torsdag 22 november 2012

Tagga ner Fru Lycklig!



.
Det är långt mellan gångerna här nu men jag har inte riktigt vetat hur jag vill ha det!
När jag började blogga så handlade min blogg mycket om OddMolly , mode i övrigt med lite personlig touch men ju längre jag bloggat desto mer yvig har den blivit. Jag vet inte riktigt hur personlig jag vill vara men samtidigt gillar jag inte själv att läsa ytliga bloggar.
Bloggen är ett andningshål i många lägen och INTE ett liv på rosaskimrande moln!

Men visst är det så när man läser runt ute bland de större bloggarna och även ganska många mindre att livet är en dans på rosor! Barnen är perfekta, hemmen är kliniska och alla klär sig i nya kläder VARJE dag. Man reser 10ggr/år , spa var och varannan helg, Sthlms-tripp med hotellnatt minst 2ggr/månad, tjejkvällar varje vecka mm mm...Hur har folk råd och tid ??? Jag jobbar heltid med en bra lön men jag har absolut varken råd eller tid med alla dessa saker!!!
.
Vår familj har haft ett tufft år då maken för lite mer än ett år sedan var med i en crossolycka. Ett tufft år både ekonomiskt och känslomässigt. Vi har bråkat ,gråtit, gapat och skrikigt på varandara. Vi har sagt ord som vi inte menar. Men det här året har också fått oss att inse att vi är otroligt rika. Rika på fyra underbara barn, ett hem och VARANDRA.

LIVET  ÄR INTE ETT ROSA SKIMMER UTAN EN BERGOCHDALBANA.....
.
Det finns bloggar som ÄR precis sådär härligt ärliga och som jag läser varje dag.. 

.
Jag vet nu vad jag vill skriva om och det är UTAN filter...  
.
Höres senare mina vänner ♥

11 kommentarer:

  1. Du är så klok och jag håller helt med dig :) Livet är inte alltid en dans på rosor och kan omöjligt vara det för någon precis hela tiden.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din blogg läser jag varje dag och älskar den (hur kunde jag missa skriva den!!!) Du är en inspiration och jag känner igen mig massor!

      Kram fina

      Radera
  2. Håller med dig om dessa "Fru Lycklig"-bloggar...läser inte de se ofta.....men flera av de du nämner.
    Själv skriver jag inte så mycket om min familj ( vill inte vara allt för utlämnande)....mest om mode , åsikter och lite om vad som händer i mitt liv.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en härlig blogg tycker jag!!!

      Kram

      Radera
  3. Tycker du har en bra balans i din blogg! Man kan vara personlig utan att vara för privat :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha, jag tror du och syftade på samma blogg när vi skrev våra inlägg ;) jag fattar inte heller hur dom har råd när den ena dessutom är föräldrarledig???!!!!! Jag jobbar 80% och fick lite löneförhöjning samt har en make som inte tjänar lite och vi skulle ALDRIG har råd med dom utsvävningarna och tid skulle vi heller inte ha. Nä, jag tycker du skriver ärligt och klokt för livet är inte enbart rosendkimrande utan vi har alla våra ups and Downs . Stor kram på dig, Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror oxå det ;)

      Kramar till dig goa Anna

      Radera
  5. Jag upplever samma sak fast i träningsvärlden. Då blir jag less ibland. Och på FB. Suck. Men alla irriterar sig ju på olika saker och någon irriterar sig säkert på mig och min träning. Alltid triggas man av något. Jag rensar flitigt i bland mina bloggar när jag ledsnar för mycket.

    Förstår att du vill skriva utan filter. Men det är svårt. Ta hand om dig. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kramar till dig härliga Emma!

      Radera
  6. Tack snälla du ♥

    Du skriver precis det jag också tänker och funderar över nästan dagligen när man surfar runt i blogglandia, hur har folk tid och råd?? Visst vi har olika förutsättningar vad det gäller inkomster och vi väljer själva hur vi vill leva våra liv och om vad vi väljer att skriva om på våra bloggar, men det måste vara förbaskat jobbigt att ständigt behöva köpa nya saker att visa upp och att alltid visa upp en perfekt fasad... De blir liksom inte äkta även om de vill visa positiva saker och inspirera, men det blir inte äkta till slut...

    Just därför är du en av dem jag älskar att kika in hos för jag känner att vi lever på samma planet, du verkar vara en jordnära person med hjärtat på rätt ställe som är en kämpe utan dess like och jag gillar självklart inte att läsa att du har det tufft med olika saker, men jag gillar att du vågar dela med dig av hur livet ser ut på riktigt. Självklart får man tänka sig för hur mycket man skriver (jisses, om folk visste vad mycket skit jag valt att inte skriva ut på bloggen pga av att det skulle skada andra, men som jag mått dåligt över genom åren) då bloggen är offentlig och vem som helst kan läsa, men jag vill läsa om vanliga människor som jag skulle kunna umgås med irl.

    Ta väl hand om dig!!

    Många kramar Bella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer med dig Bella! Speciellt dina sista ord fastnade jag för; att läsa bloggar skrivna av människor man skulle vilja träffa och umgås med "på riktigt".
      Nu har iofs du och jag träffats IRL, Mia och jag tycker du är go och med båda fötterna på jorden.
      Kram och ta hand om er, alla!

      Radera

♥ Älskar kommentarer ♥